Kan man tænke sig nogen mere irriterende måde at tale et hul på end at gøre det med et hole-in-one? Det var, hvad der skete for Morten Ask fra Næstved Golf Klub i en regionsmatch 15. juni mellem superveteranerne fra Marielyst og Næstved, hvor han dystede med falstringen Erik Rasmussen.

Det skete på denne måde: På det 146 meter lange hul 14 slog Ask mod green, som er svær at se fra teestedet, men spillerne kunne se, at bolden rammer green og ruller. Da de kom frem til green, ledte de i det tykke græs bag greenen, men så ikke i hullet. Da de ikke fandt bolden, gav Morten Ask Erik Rasmussen hullet, fordi hans bold lå på green.

Da de to spillere kom ind i klubhuset, fik de at vide, at bolden efter dem med Ib Aage Hansen, Marielyst og Leif Petersen, Næstved havde fundet en bold efterladt i hullet. Det viste sig at være Morten Asks.

Puha, tabt hul med hole-in-one, men kunne det anerkendes som sådan alligevel? Mandag henvendte Morten Ask sig til Dansk Golf Unions regelansvarlige, og tre dage efter kom dommen: Han havde fået hole-in-one – og det indbringer dog en flaske whisky fra Marielyst GK.

DEL
Forrige artikelRyder Cup holdene begynder at tage form
Næste artikelDanskerne fortsætter med at vinde turneringer
Som mangeårig golfjournalist har Svend Novrup pulsen på livet i golfklubberne. Svend dækker golfturneringer i ind- og udland, og dækker også rejser og baner. Svend elsker historien bag alle emner, og er leveringsdygtig i spændende historiske artikler.